Monday, August 18, 2014

Hotell Havanna och Leninbadet

I helgen har vi levt lyxliv! Jag och min syster fyller år ungefär samtidigt (jag fyller om två veckor) så i födelsedagspresent av mamma fick vi en natt på Hotell Havanna i Varberg. 

De har ett jättefint bad i källaren! Fantastiskt kakel. Men lite jobbig ljudvolym, som de dock skulle jobba på att få bort. 

Vårt rum hade balkong med havsglimt! Tyvärr var det lite väl blåsigt för att hänga där särskilt mycket. 

På söndagen passade vi också på att gå till Leninbadet, ett så himla roligt ställe. Det är en kopia av Lenins favoritbad och är fyllt med Leninbyster precis överallt. Jag skriver sällan om politik här på bloggen, men det är ingen hemlighet att jag står lååångt till vänster. Trivdes som fisken i vattnet alltså :). 

2 comments:

Annika said...

Å vad fint, dit vill jag också åka någon gång!

Wallinskaya said...

Hotell Havanna bodde jag på en natt i våras, men det där badet var det ingen som nämnde. Han i receptionen uttalade bara orden cigarrer och rom väldigt roligt.