Monday, September 1, 2014

Hemlisgarn

Jag är med i ett hemlisbyte just nu och häromdagen landade det här paketet i min brevlåda. Alltså vilka garner! Ljuuuuvligt mjukt grått merino/silke garn och de färgskiftande småhärvorna är ju bara underbara. Dessutom kom paketet i fredags när jag hade en riktig skitdag (det har jag i och för sig rätt många just nu, men ändå extra skönt att paketet kunde lysa upp mitt i allt de grå). 
Min hemlisvän visade sig vara ingen mindre än Stickpodden-Elin, så ni förstår ju att garnerna är helt i min smak :)
Nu ska jag se till att få iväg garnet till hen som jag ska skicka garn till, och hoppas att hen blir lika nöjd som jag blev! 

3 comments:

Heidi said...

Å lekkert - heldig som har en god hemlisvenn :)

Charlotte said...

Men hur kommer man med i ett hemlisbyte?!

Clara said...

Charlotte: det finns lite olika sätt, ibland ordnar stickamera.se lite olika byten som man kan anmäla sig till, och ibland har det varit i olika ravelry/facebookgrupper jag är med i. Just det här var i en mindre och privat facebookgrupp.