Tuesday, November 24, 2015

Jag hjärta flätor

Äntligen är det kallt! Jag har längtat, som varm person (som dessutom bor i varm lägenhet) kan jag knappt ha ull under sommarhalvåret men nu äntligen är det dags för tjocka tröjor. Och Astrid har börjat gilla att ha mössor på sig, just nu är det till och med väldigt viktigt att ha mössa. Jag och Andreas ska också gärna ha mössor på oss så att alla har mössor om vi går ut alla tre.

Den här mössan heter I heart cables och jag gör just det, älskar flätor alltså. Roliga att sticka och ger bra passform. Garnet är Lang merino 120 som jag köpt hos Magasin Duett, men jag vet inte om hon säljer det längre. 60g gick det åt till mössan utan att räkna bollen på toppen.

Jag har fortsatt att svara på era frågor så del 2 i frågestunden kommer snart!

8 comments:

Anonymous said...

Vilken fin barnmössa! Inte bara snygg att titta på, praktisk modell som värmer de små öronen och den verkar ju sitta som den ska också ;).

Elin Sharew said...

Jag blev typ lite rörd av den här finheten!

Den ofrivilliga stickaren said...

Verkligen jättefin mössa och fint garn. Är det ett sticksigt eller mjukt garn?

annasaviga said...

Tjusig mössa. Blir alltid lite avis på de som gillar att sticka flätstickning. Själv tycker jag att det är för bökigt. Kanske är det bara en fråga om vana, övning ger ju färdighet. Ratar ofta mönster med flätor, för att jag inte orkar. Kanske skall öva lite på något litet, som en barnmössa t.ex. Blir ju grymt sugen när jag ser din.

Manduzana stickar said...

Så gullig mössa!

Katarina said...

Vilken mysig mössa! Jag älskar att sticka flätor.
Jag har precis lagt upp till en medvind. Riktigt härligt mönster att sticka efter.

Anna said...

Tack för inspirationen! Nu har båda mina troll varsin också!
Anna (trogen bloggläsare som sällan ger sig till känna...)

Unknown said...

Hej och tack för att du delar med dig av inspiration och sticklusta. Blev så kär i denna fina mössa och skulle älska att få sticka den till mitt lilla barnbarn. Hittade mönstret men tyvärr är jag inte så duktig på stickengelska. Vet du var man kan hitta mönstret på svenska? Skulle bli jättaglad om du kunde hjälpa mig finna det. Lycka till med ditt stickande , dotter och din hälsa.