Sunday, December 6, 2015

Halskragar x3

Jag har inte riktigt haft någon sticklust sista tiden. Alla stora projekt jag börjar på repar jag upp pga tvivel så jag har bestämt mig för att inte sticka någon kofta eller tröja just nu utan bara göra småprojekt. För händerna vill ju ändå ha något att göra även om huvudet inte riktigt är med just nu. 

Senaste veckorna har varit riktigt tuffa både psykiskt och fysiskt, har höjt min medicindos och innan det blir bättre blir det alltid sämre. Den här gången rätt rejält mycket sämre. Ja och så vanlig sjukdom (höstlåsor) på det då. 

Halskragar till Astrid är ett perfekt litet projekt. De två bakre är Heartwearmers med lite modifikationer, jag har stickat 10cm resår i halsen och struntat i höjningen bak och så har jag stickat snibbarna likadana bak och fram för att det inte ska finnas någon fram eller baksida. Lättare så när Astrid ska ta på sig dom.
Den mörkblå är ett slags eget hittepå, baserat på Bandana Cowl av Purl Soho. Det mönstret finns bara till vuxna så jag gjorde en likadan variant fast till barn. Får se om den funkar eller inte.

No comments: