Sunday, April 25, 2021

Mars i April

För ett tag sen hjälpte jag en kompis bära upp grejer på hennes vind och fastnade direkt för ljuset där uppe. Så häromdagen släpade jag med mig kamera och stativ upp dit och testade! Som hobbyfotograf är det inte alltid det blir som jag trott men det var kul att testa att fota på ett helt nytt ställe och jag är nöjd med resultatet! 

Klänningen är March dress från Helens Closet. Jag har sytt storlek 14 och gjorde inga ändringar förutom att förkorta ärmarna 8cm. Och just det, mitt tyg var aningens bredare än mönstret så jag valde att klippa kjoldelarna från stadkant till stadkant istället för att klippa av typ 3cm.

Tyget är ett otroligt tunt bomullstyg som jag köpt på loppis. Det var någon slags sjal från början med gulddetaljer i kanterna och typ 4-5m långt. En kompis sa att hon trodde att den var från Etiopien eller Eritrea och jag får också såna vibbar. Jag klippte bort alla gulddetaljer som var i ett rätt fult syntetiskt material och behöll bomullen. 

Tyget är såpass tunt att den blir väldigt opassande att bära utan något under. På bilderna har jag linne och cykelbyxor i bambutrikå, funderar också på att sy typ en förlängd ogden cami att ha som underklänning.

Nu ska jag försöka komma över min avighet mot att bära vitt! I garderoben gör den ingen glad så det är ju bättre att jag har den på mig och får jag fläckar som inte går bort är det ju bara att färga över den! 

2 comments:

Heureka said...

Härlig klänning och fantastiska bilder!

gun said...

Fina bilder!