Tuesday, August 27, 2024

Hanna Wendelbo

 

I början av sommaren fick jag en fråga från Hanna Wendelbo (helt starstruck över det) om jag ville sy upp några saker i hennes tyger. Självklart var mitt svar ja!

Jag fick själv vällja vad jag ville sy så jag valde att sy ett par trädgårdssnickarshorts. Mönstret är Yanta overalls som jag ändrade lite genom att lägga till större fickor med dragkedjor. 

Jag älskar dom här! De är mina "finträdgårdsbyxor", dvs jag har dom i trädgården men inte när jag gör något grovjobb utan mer finlir. 

På midsommar hade jag på mig en klänning sydd i detta ljuvliga tyget med pelargoner. Jag tror att detta är mitt absoluta favorittyg av alla Hannas tyger faktiskt. 

Det är svårt att fota det här tyget så det verkligen syns hur fint det är! Jag är inte så van vid att fota vita saker tror jag. 


Hannas tyger finns att köpa här (jag har fått tygerna men inte fått betalt för att skriva om det eller länka till dom). Båda mina plagg är sydda i 185g/m2, men jag skulle nog rekommendera 245g egentligen för byxorna. 

No comments: