Saturday, February 29, 2020

Grönt linne

Tack för all fin respons på podden! Känns lite läskigt att släppa podd men kul att se att ni lyssnar och gillar!

Just nu känner jag mig så dragen till grönt! Militärgrönt, ljusblått och orange är de färger jag dras till mest just nu (ja och självklart svart, alltid svart). Vilket är lite ovanligt för mig, blått är vanligtvis "min" färg men inte grönt och orange. 

Jag sydde mig ett matchande set i militärgrönt linnetyg som jag köpt på Aktivitetshuset jag brukar gå till. Tröjan är en Kabuki tee från Paper theory och byxorna är mitt eget mönster som är en blandning av byxorna från Zadie jumpsuit och ett mjukisbyxmönster.

Här ser man ärm-isättningen till Kabuki. Väldigt rolig att sy när man väl fått in tekniken med det lilla klippet! Halsbandet har jag gjort själv med ínspiration från elk market metal.

Jag gillar dom här kläderna tillsammans! Har faktiskt sytt ett par shorts i samma tyg så kommer kunna vara helt klädd i grönt linne i sommar :D

No comments: