Sunday, February 9, 2020

Olya i vitt linne

På bild är ju denna väldigt lik den vita Olya jag sydde tidigare, men i verkligheten märks det mycket tydligare skillnad. Den första är sydd i ett tjockt bomullstyg, denna i tunt vitt linne. Men mönstret är samma, Olya från paper theory.

Jag gillar verkligen det här mönstret! Snyggt, avslappnat och skönt att ha på sig. Allt jag vill ha i ett plagg!  

 Den enda ändringen jag har gjort mot förra gången är att jag har kortat ärmarna lite. Men ärligt talat så gillar jag dom faktiskt längre, för jag vill göra tre vik när jag viker upp  ärmen, och då hamnar den bättre med vanliga längden på ärm. Tror inte att jag kommer ha den med nedvikta ärmar ändå.

Mönster: Olya från Paper theory
Storlek: 12
Ändringar: kortat ärmarna lite
Tyg: vitt linnetyg, det kommer antingen från Skroten eller från Linnehem