Saturday, February 15, 2020

Kabuki

Första gången jag såg den här tröjan tänkte jag "jaha ett till mönster på en vävd topp" och så scrollade jag vidare. Lite senare blev jag lätt besatt av både Zadie jumpsuit och skjortan Olya, och fick en lätt crush på mönsterskaparen bakom dom mönstren. Så jag bestämde mig för att testa den här vävda toppen som jag först bara scrollade förbi. Det är jag glad för! Mönstret heter Kabuki tee och kommer från Paper theory.

Gillar verkligen den stora passformen och det var kul (men lite klurigt) att sy i ärmarna. I svart tyg är det nästan omöjligt att se, men de sys i på ett liknande sätt som på Olya. Skulle inte rekommendera det till en nybörjare, men en lagom utmaning för den som är mer avancerad nybörjare kanske? 

Mitt tyg räckte inte men jag hade bestämt mig för att jag ville sy en Kabuki så jag körde lite lappteknik i ryggen. Tycker det kan vara lite fint? 

Jag sydde storlek 12 och gjorde inga ändringar mer än att jag gjorde lite kortare fåll i nederkanten. 

No comments: