Friday, January 25, 2008

working nine to five

Ja, nio till fem jobbar jag ju inte. Men jag jobbar iaf, äntligen! Har fått ett vikariat på ett äldreboende som ligger bara fem minuter bort, skitbra! Jobb betyder pengar, men också mindre sticktid.
Mindre sticktid betyder färre färdiga saker att visa här på bloggen, så det kanske blir lite stillsamt framöver.

Nu när jag inte har tid att sticka så mycket märker jag ännu mer hur mycket lugnare jag blir av stickning. Såfort jag sätter mig ner i soffan med stickningen känner jag hur jag liksom andas ut och blir lugn. Stickning är bra stressterapi!

3 comments:

Anonymous said...

Lycka till med vikariatet. Ännumer betydelsefulla blir stunderna med stickningen nu. Må gott

Strumpstickan said...

Äldreomsorgen är stressig så var rädd om dig och sticka ofta:)

Clara said...

Tack för er omsorg, jag lovar att jag ska försöka ta det lugnt.