Monday, August 17, 2009

Säg hej


Första figuren från amigurumi boken är färdig. Jag är verkligen mycket nöjd med resultatet, hon blev himla söt!

Jag använde mig av lite gammalt bomullsgarn jag hade liggande hemma och virknål 3. Hon är ungefär 10cm hög, lagom stort tycker jag. Mönstren i boken är rätt lätta att följa, även om de ibland är lite otydliga, jag har fått gissa mig till en del. Men jag lär mig på vägen, nu har jag tex lärt mig att man ska virka i båda maskbågarna och inte bara den bakre, vilket jag gjort när jag virkat den här tjejen (därav det något randiga utseendet).

13 comments:

annas alster said...

Äh randigt är fint tycker jag! Well done!

maria carlander said...

haha, jättesöt! passar dig :)

Emilia said...

Supersnygg!

Eva S said...

Så söt den blev! Önskar dig lycka till med skolan också.
Må gott

Eva S said...

Så söt den blev! Önskar dig lycka till med skolan också.
Må gott

Klockars Tina said...

Vilken sötnos!

AnSa said...

Jag tycker också att det randiga gör sitt! mycket söt! Kära nån...man kanske måste ha den där boken ändå...

Sunna said...

Vad fin hon blev din tjej, jag har också köpt boken men inte hunnit prova något ännu, men den verkar jättebra

katarinaw said...

Jättesöt!

Frugan said...

Fy vad söt!! Är riktigt sugen på den boken själv faktiskt =)

Hej förresten! Jag heter Sara och har följt din blogg ett tag. Du är så duktig!

Kamilla said...

Jättesöt! Jag har bara gjort en sköldpadda ännu, kom på att jag inte riktigt gillar detta med virkning trots allt när jag köpt boken :P

Anonymous said...

Vad söt den blev. Gillar verkligen den lilla halsduken.

Ninna said...

Å så många söta amigurumis du gjort... jag ska hämta min amigurumi-bok på posten i morgon, ser verkligen fram emot att få börja virka dessa små söta varelser.