Thursday, January 5, 2012

Baby-converse

De här skorna är till en ny liten släkting som kommer i februari, min bror väntar sitt tredje barn.

Garnet är järbo soft cotton, och mönstret kommer från Järbo (där heter mönstret virkad basketsko för baby, det gick inte att direktlänka men det är gratis och ska finnas där).

Jag har fått massa virkinspiration helt plötsligt! Vill bara kasta alla stickningar åt sidan och virka virka virka. Vet inte vad som hänt, men jag lyder mina impulser och virkar. Det kan ha något att göra med att jag lånade Virkverkets bok Virkligheten av en kompis, den är fylld av fantastiska figurer och jag vill virka ALLT i hela boken. Och så har jag hittat bloggen Kaptein Biff, hon gör också jättefina virkade figurer som den här pingvinen och den här räv-skallran.

7 comments:

Knitarina said...

De där är ju bara så söta!
Rätt härligt när något bara väller över en och man har tid att grotta in sig. Virka på!

Sunna said...

va kul att du hittat virkningen, jag återkommer ständigt till mina figurer

Tina said...

Så gudomligt söta...

Linda - träningsbloggen said...

Alldeles alldeles underbart söta! Vilket tålamod som krävs att få till det så fint och så litet, du är grym!

Malin på pastill.nu said...

Så himla söta! Tack för tips om mönster.

Annika said...

Kul om man kan insprirera! Virka på du :)

Sofia Ekström said...

men gud vilken söt liten sko! ska man använda den eller hänga som mobil?

o herregud, såna ska alla mina 8 framtida ungar ha!