Saturday, December 15, 2012

Lapptäcke

Det där lapptäcket som Esther hjälpte mig att sy blev ju klart tillslut. Lite missöden med sömsmån blev det, och så är det fasligt trist att sicksacka alla rutor men förutom det var det kul att sy! Det är tänkt som ett lektäcke att ha i vardagsrummet där Lillhen ska få en egen hörna.

Nån gång i början av graviditeten började vi fundera över hur vi skulle göra om arbetsrummet till barnrum, för så "ska det ju vara". Men vi fattade liksom inte riktigt vad vi skulle ha där inne, bäbisen sover hos oss och då är det ju smidigast om alla kläder osv också finns i sovrummet. Och hen ska väl knappast leka helt själv i ett eget rum det första året i alla fall? Så vi väntar med barnrummet och gör en liten lekhörna i vardagsrummet istället.

9 comments:

nitsirk said...

Så vackert! Jag älskar blandningen av mönster och färger. Jag tycker du tänker rätt om barnets plats, de tar ju minimalt med plats i början och vill nog helst bara vara nära :D

Kul att råka på dig förra helgen! Jag blev ju så till mig att jag glömde presentera mig för Andreas, hälsa!

Johanna said...

Åh så fint! Hittade din blogg nu idag och känner mig väldigt glad för det! Så mycket inspiration på ett ställe! Tack och bock!

Sofia / rufi design said...

Grattis till magen!
Tror ni gör helt rätt prio med rummen. Vår son har fortfarande bara lekhörna i vardagsrummet och det är först nu när han är 2.5 år som det börjar känns att det vore fint med ett till rum i lägenheten.
/En trogen men oftast helt annonym bloggläsare sen länge

Tyg och otyg said...

Vilket fint täcke!
Jag brukar aldrig sicksacka lapparna när jag syr lapptäcken. Har hört att man kan klippa dem med sicksacksax för att inte behöva det (jag brukar dock skära med rullkniv). Brukar funka bra ändå, så jag tror inte att det momentet är nödvändigt faktiskt.

Saras pyssel said...

Tjusigt täcke! Vår dotter har också en lekhörna i vardagsrummet där hon trivs alldeles förträffligt! Hon sover nu i eget rum, men de enda grejer där inne som är hennes sängen & kläder. Hon gör ju ändå inget annat än sover där än så länge.

Ananas said...

Så många vackra tyger och mönster!

Manduzana stickar said...

Det låter klokt med ett lekhörn istället för ett helt rum. Och fint lapptäcke får hen leka på också :)

ANNEPÅLANDET said...

Så fint det ble!

Frida Hägglund said...

Jättefint! Jag skulle nog precis som Tyg och otyg skippa sicksacken. det håller ändå, eftersom kanten blir inåt.