Thursday, June 13, 2013

Fodral till stickorna


Jag rensar och rensar här hemma, och i rensandet ingår även organiserande. Antar att det är för att jag är hemma hela dagarna som jag har ett sådant väldigt behov av att rensa och städa, jag ser ju skiten hela tiden! För ett tag sen fick min sticktillbehörslåda (märkligt ord) sig en omgång, och när Astrid sov passade jag på att sy ett nytt fodral till mina knitpro toppar. Innan hade jag bara ett i plast som följde med det första setet jag köpte. Som synes har jag en del projekt på gång eftersom fodralet nästan är tomt... 

Jag utgick från det här mönstret, men gjorde smalare fållor för att passa bara topparna och inte själva kablarna. Kablarna ligger istället i en liten matchande påse, som visst inte hamnade på bild.  

4 comments:

Unknown said...

Denna frågan hör inte till inlägg men tänkte ställa den här ändå. När du stickar/virkar olika plagg brukar du blocka de? Och i så fall hur? Har hört mycket om det på stickpodden och andra bloggar men kommer inte ihåg om du också skrivit något om det. /Sandra :)

Clara said...

Ja absolut! Det var något jag också var förvirrad över när jag började läsa bloggar, men det ger verkligen ett mycket bättre slutresultat. Inlägg kommer men det dröjer nog lite, vill försöka ta bilder till det i så fall :)

Viffla said...

Supersnyggt, fantastiska färger!

Ananas said...

Så snyggt!