Saturday, October 5, 2013

Louet Victoria till låns


Kolla vad som flyttat hem till mig i några veckor! En Louet Victoria S96. När jag var hemma hos Sjömans-Elin för några månader sedan blev Victorian min favoritrock, tvärt emot vad jag först trodde. Det är verkligen så att olika spinnrockar fungerar olika bra för olika personer, och Victorian och jag fungerar toppen ihop.

Eftersom att Elin är supersnäll erbjöd hon mig att få låna den ett litet tag för att känna på den lite mer. Så nu spinner jag så snart jag kommer åt. Och även om jag verkligen gillar min gamla dam till spinnrock så är det här en helt annan sak. Med den här rocken har jag kontroll över tråden, och även om det fortfarande är så att ullen och rocken tillsammans bestämmer tjockleken och jag bara hänger på så blir det mycket jämnare. Jag övar på att ta längre tag och bestämma mer.

Njutningen av de stora spolarna som så lätt klickas av och på är också stor. Med min gamla orkar jag aldrig ta av spolen utan den sitter där den sitter och dessutom rymmer den max 50g. De här är rena jättarna i jämförelse! Återstår att testa hur mycket de rymmer :).

Synd bara att mammapengen på lägstabeloppet inte direkt uppfyller de ekonomiska önskningarna i att köpa en spinnrock för 5000:-. Särskilt som vi pratar om Andreas ska gå ner mer i tid. Så länge får jag drömma, och njuta de veckor jag har den!

3 comments:

Anna Martina said...

Är du sugen på att köpa en rock är den här rockens ägare den bästa att prata med! Elin hjälpte mig att hitta en riktigt fin rock ifrån Ashford på blocket till en tredjedel av nypriset, helt perfekt för en som spinner lite då och då :)

Sjömans-Elin said...

Ha ha, jag är rätt rejält övertygad om att du har mycket mer kontroll än vad du säger (och kanske tror). Du kommer märka det nästa gång du sätter dig vid den gamla rocken, lovar ;)

Ananas said...

Oh vilken fin :)Snällt att du fick låna!