Monday, July 6, 2015

Sommar

Vi är i Norrköping och gör inte så mycket mer än att badar, äter och vilar. I år bygger Andreas föräldrar om sin sommarstuga så det går inte att vara där, istället hälsar vi på i deras hus. 

Astrid har börjat lära sig spinna (obs inte sant men hon vill gärna, så fint tycker jag!)

Jag stickar på Anna sockar

 Och Astrid leker med lilla hunden Chato som Andreas föräldrar är hundvakter till den här veckan. Astrid ÄLSKAR honom och vi gör vårt bästa för att hon ska klappa försiktigt och förstå att hundar inte kan hålla handen...

Jag saknar förskolan lite (semester med Astrid när jag är sjukskriven är liksom ca hundra ggr jobbigare än när hon är hemifrån mellan 9-15 varje dag) men som tur är så leker hon massor med sin farmor och farfar.

4 comments:

Matilda said...

Sköna sommarbilder, Clara! Sockan Anna är verkligen jättefin.

Clara said...

Bor i Norrköping sen några år tillbaka och undrar vad du har för favoriställen/fik/badplatser och liknande här? Man blir ju lätt lite hemmablind, vore kul att kanske få se nåt nytt!
Tack för en fin blogg!! Du verkar så go :)

Clara said...

Clara: oj, vi är ju mest hemma hos mina svärföräldrar (och andra av andreas släktingar) och i deras sommarstuga utanför söderköping så jag har väldigt dålig koll på fik och badplatser. Vi har badat vid Lilla lillsjön några gånger, en pytteliten skogssjö åt Åby-hållet. Och så har vi promenerat till ett fik som jag tror heter Färgaregården, där vad mysigt! Fick tips på Instagram om ett fik som heter Gubbens trädgård som ligger nära stationen, det verkar superfint. Du får gärna tipsa om dina favoriter!

Clara said...

Eh ja sjukt seg på att svara, men iaf- ute vid Lindö finns ett jättefint fik (/vandrarhem) som heter Aborreberg! Dit får ni åka nästa sommar! Och så tycker jag om en sjö som heter Ågelsjön, häftig natur där. Annars kan jag bara instämma med att färgargården och gubbens :)