Monday, April 15, 2019

Malm + läder

Förra våren gick jag en läderkurs och blev då inspirerad till att göra handtag på våra Malm byråer. Tidigare hade vi fina byråer köpa second hand meeeeen ärligt talat var de mer snygga än praktiska. Malm är rätt trista men ack så praktiska så numera har vi såna istället. Jag ville dock göra dem lite roligare så bestämde mig för att göra läderhandtag.  

Det är bara enkla raka bitar, men jag har rundat av hörnen och också gjort bitarna tunnare där de är överlappade. Det var det som tog mest tid, men det känns värt det eftersom det blir mindre bulkigt. 

Såhär ser det ut i sin helhet. Någon praktisk funktion fyller de inte, det går förstås att öppna lådorna med dom men lika bra att öppna utan. Men jag tycker att det blev fint! 

1 comment:

Lillemor said...

Ja, det blev fint! Ett bra tips.