Monday, January 6, 2020

Indigo och kanske lite sashiko

Jag sydde ju flera projektpåsar i lappteknik tidigare i höstas och då hittade jag också några bitar med indigofärgat linne från olika projekt jag haft.

De två största bitarna i mitten fram hade två cirklar som var aningen ljusare efter att jag testat att färga cirklar i somras. Så jag utgick från dom och fyllde dom med stygn på två olika sätt. Jag är inspirerad av Sashiko, men har egentligen inte koll på reglerna kring sashiko så har bara kört på känsla. Sen fortsatte jag på känsla på andra bitar indigofärgat linne jag hade hemma.

Och så sydde jag ihop dom till en projektväska. Tyget på insidan skymtar bara lite men det är från Stoff och Stil tror jag.

Skönt med ett helt fritt projekt där jag bara körde på känsla! Och jag är nöjd med slutresultatet.

2 comments:

Handgjort av Vera said...


Jättesnygg! Förstår att du är nöjd med resultatet. Häftigt med det "enkla" broderiet.

gun said...

snyggt