Monday, January 20, 2020

Manchesterbyxor

Byxorna som syntes när jag bloggade om min grå Hamburgsund är förstås sydda av mig! Det var ni som hjälpte mig bestämma mig för vilken modell jag skulle sy dem i. Jag hade köpt ett fint grönt manchestertyg på Stoff och Stil men kunde bara inte bestämma mig för om jag skulle sy dem med vida raka ben eller avsmalnande. Ni hjälpte mig bestämma mig för avsmalnande och det är jag nöjd med!

Jag har gjort mönstret själv med hjälp av ett helt gäng med olika mönster. Har inte längre koll på vilka mönster jag använt och vilka ändringar jag gjort... Men modellen är väldigt enkel, och i midjan är det resår plus dragsko. 

Sköna och snygga! Jag är nöjd. Inser att jag borde tagit en närbild på tyget för manchester har ju en tendens att se ut som sammet på långt håll, men det är i alla fall en bredrandig manchester i bomull. 

No comments: