Monday, August 10, 2020

Volanglinne

De här bilderna tog jag i juni, vilket känns som en evighet sen! Hittade dem nyss på datorn. Linnet känns det också som att det var så länge sen jag sydde, och jag minns inte riktigt hur jag gjorde. Jag vet att jag ritade ett nytt mönster, men hur jag gjorde det har jag glömt. Att jag gjorde det här linnet inspirerad av H as in handmade är jag i alla fall helt säker på! 

Sydde det här linnet helt på feeling, såg Helenas linne och sydde ett liknande redan dagen efter. Det är så härligt när man kommer in i ett sånt flow! Sen är jag lite mer osäker på hur jag ska stylea det. Tycker det funkar med de här byxorna till, men det blir lätt att jag känner mig lite tantig. Inget fel med att vara tantig, men det är inte den stilen jag är ute efter. Men jag har redan använt det ett par gånger så helt fel är det i alla fall inte! 

1 comment:

Yarno garn said...

Dejligt tak. Jeg overvejer at bruge følgende garn og prøver at strikke en magen til https://www.yarno.dk/drops-baby-alpaca-silk/