Tuesday, August 18, 2020

Splash!



Förra året sydde jag en randig Soma swimsuit som jag gillar jättemycket. I år var den dock lite liten (kan fortfarande använda den men den är inte 100% skön), så i våras bestämde jag mig för att sy en ny variant. Det gröna baddräktstyget hade jag liggande hemma och om jag minns rätt har jag köpt det på Göteborgs textil. 


Här är den in action på bryggan nära mina svärföräldras sommarstuga. Funkar fint att bada i! Trosorna är inte enligt Soma-mönstret utan mitt eget väl beprövade som jag syr vanliga trosor i också. Varför ändra på det man redan trivs med? 

Jag försöker hitta mina anteckningar om hur jag sytt den men hittar inte. Kan inte alls minnas om jag sydde storlek medium eller om jag sydde small (som min förra) men med mindre sömsmån? Oavsett storlek så sydde jag den inte enligt mönstret eftersom jag inte riktigt förstår det, utan använde mig av en annan teknik jag lärt mig när jag sytt bhar. Om jag inte vore så satans trött just nu skulle jag leta upp en beskrivning på hur jag gjorde, men tyvärr orkar jag inte. Påminn mig senare om någon vill veta! 

Den här bikinin har blivit väl använd i sommar! 

No comments: