Friday, November 19, 2021

En långskjorta

Det var längesen jag postade något här! Jag har tappat lusten för sociala medier lite, särskilt Instagram. Är glad att jag fortfarande har bloggen, men olusten för instagram påverkar även min lust att fota och redigera bilder. Som synes är de här tagna när det fortfarande var grönt ute och löven var kvar på träden. 

För ett tag sen hade en person på Karins döttrar på sig en så otroligt fin lång linneskjorta. Jag blev direkt sugen på att sy något liknande! Mönstret till den här är Saint men jag har förlängt den och så har jag gjort en mindre krage. 

Tyget har jag köpt på loppis och jag tror att det varit någon form av sjal innan. En sån man virar runt kroppen som ett klädesplagg gissar jag på. Det var rätt smalt, fick precis ut ryggdelen på det, och lååååångt. Väldigt härlig känsla i alla fall och efter vad jag kan utläsa av ett eldtest är det bomull. 

Väldigt nöjd med det här plagget! Har använt det en hel del och varje gång har någon kommenterat hur fin den är och det är ju ett gott betyg! 

 

No comments: