Friday, January 28, 2022

Vem sover i pyjamas?


Så vi fick covid, precis som alla andra just nu. Är nästan lite förvånad över att vi inte redan haft det, och otroligt lättad över att det inte blev allvarligt för Astrid. Jag och Andreas är ju skyddade av vaccin, men eftersom hon inte är vaccinerad än och har en lungsjukdom så visste vi inte hur det skulle bli för henne. Men hon är redan frisk, tack och lov! 

Jag har orkar sy en del, korta stunder, och det blev en pyjamas. Gjorde en frågestund på instagram där jag undrade hur många som faktiskt sover i pyjamas och svaret blev drygt 30%. Det är något jag har tänkt på eftersom jag själv tycker det verkar rätt obekvämt? Knappar, krage, vävt tyg osv. Men jag ska testa och se! Annars har jag i alla fall sytt ett plagg att äta frukost i. 

Mönstret är Carolyn Pajamas och jag sydde storlek 16. Det är större än vad mina mått anger men jag ville att den skulle bli lite stor. Tyget är restbitar av skjortor som jag bytt till mig på jobbet. Jag har tagit lite fler bilder, ska lägga upp dom när jag utvärderat vad jag tycker om att sova i pyjamas! 

 

2 comments:

gimmeline said...

God bedring!! ��

Linnéa said...

Jag sover i pyjamas! Fast jag föredrar modeller i stretchig tyg 😌