Tuesday, April 12, 2022

Den franska klänningen

Ända sen förra våren har jag varit på jakt efter ett grönt vävt tyg med vita blommor. Har letat både i fysiska butiker och online men utan att lyckas. Så jag frågade efter tips på Instagram och fick napp direkt! En fransk tygbutik som jag inte kände till sen tidigare visade sig ha flera fina grönblommiga viskostyger. Fick till och med svårt att välja! Men tillslut föll valet på det här tyget. Ja frakten blev lite dyr men inte SÅ dyr och jag är så nöjd med tyget! 

På den här bilden syns mönstret lite bättre. Små vita blommor mot grön botten. Efter det har jag hittat ett till grönt tyg på Skroten, men med vita prickar och inte blommor så är ändå glad att jag köpte detta. Selfmade (Stoff och stil) har också ett grönt tyg med vita blommor just nu men jag är inte lika förtjust i det som i detta. Är inte sponsrad av någon tygaffär tyvärr, länkar bara för att ni kanske är fler som letar. 

Jag körde på en säker modell på klänning, Wiksten shift med egen kjol. En modell jag vet att jag trivs i och kommer använda mycket! 

No comments: