Friday, April 8, 2022

Novembervästen

Den är klar! Min absolut tråkigaste stickning är äntligen klar. Lärdom: brioche är verkligen inte min grej. Olika stickare gillar ju olika saker och jag gillar flerfärgsstickning och spets men inte brioche. Synd för brioche passar min garderob mycket bättre än spets. 

Det enda som var roligt att sticka var ökningarna i ryggen. Resten: not so much. Men jag är väldigt nöjd med slutresultatet! Men nu har jag lovat mig själv att bara sticka sånt som är roligt att sticka, jag är tillräckligt mycket stickat i garderoben för att bara sticka kul saker. 

Mönstret är November vest från Petite knit och garnet är Peer Gynt från Sandnes. Jag stickade storlek Large och jag tror inte att jag ändrade något i mönstret. 
 

1 comment:

Tove said...

Du vet att din blogg är min lilla verklighetsflykt, min lilla terapi när allt känns grått och tråkigt eller oroligt. Då tittar jag på vad fint du har skapat och blir glad och lugn! :)