Friday, June 3, 2022

Cornell

Jag har ett nytt favoritmönster för skjortor! Tänkte först "nä men jag har ju redan flera mönster för skjortor, inte behöver jag ett till". Är glad att jag inte lyssnade på mig själv! Även om skjortmönster kan tyckas vara lika så har de ändå sina egna detaljer som skiljer sig åt. 

Mönstret heter Cornell och kommer från Elbe textiles. Jag gillar att den är lite löst oversize, har mandarinkrage och inte stängs hela vägen ner (men mönstret kommer med en vanlig knäppkant också). Känns som en riktigt klassisk gammaldags murarskjorta! 

Tyget är ett smalrandigt bomull/linne tyg från Skroten. Har köpt det även i en mörkare färgställning och nu funderar jag på om det också ska få bli en Cornell eller om det ska få bli något annat. 

Mönster: Cornell shirt från Elbe Textiles
Storlek: E
Ändringar: Sydde inte manschetter på ärmarna
Tyg: bomull/linne från Skroten

No comments: