Wednesday, August 24, 2022

Keps och byxor och livet

För några veckor sen fick jag sånt bloggsug. Gjorde om headern (vilket jag tänkt göra i flera år utan att komma till skott), ändrade lite i kategorierna, raderade gamla inlägg om Astrid där jag delat med mig på ett sätt jag inte skulle göra idag (barns integritet osv). Sen... blev jag trött. Började jobba efter semestern och gick i en någon slags koma varje dag efter jobbet. Noll sug för varken blogg eller instagram. Så kan det vara! Tur då att detta är min hobby som jag kan ägna så mycket tid jag vill (eller inte vill). 

Här är i alla fall en keps jag sytt! Gjorde ett försök med 5-panels keps. Eller, det här är egentligen min tredje 5-panels keps men den första som hamnar på bild. Den första blev för stor så den fick Andreas och den andra har bara inte blivit fotad än. 

Mönstret är som vanligt från CapSupplyCo, jag gillar deras mönster och även deras youtube tutorials. Rekommenderar dom för alla som är sugna på att sy egna kepsar. De har av någon anledning två olika namn trots att de är ett företag, minns inte nu om jag använt det här namnet eller det andra. Jag minns alltid bara ett av namnen och orkar inte kolla upp det andra. 

Här är ett par byxor jag sytt också! I Giorgio linnetyg. Mitt favvotyg som finns på Skroten, Gårda textil, Korps mm. 

 

3 comments:

Linnéa said...

Dina kepsar är så fina!

Ewa med bloggen tygochgarn said...

Hej! Jag undrar vad du har för mellanlägg i skärmarna till dina fina kepsar.
Mvh Ewa Svensson

Clara said...

Ewa: Jag köper kepsar på loppis och sprättar upp dom för att använda delarna i mina kepsar.