Saturday, September 10, 2022

Kräkans räka

Vad är nu detta för märklig grej jag sytt? Jo en leksak för bäbisar! Alla bäbisar jag träffat har älskat: 
1. Lappar som sitter på leksaken. Skitsamma hur leksaken ser ut, lappen är bäst. 
2. Det fula lilla prasseldjuret man får på bb i den där lådan. Är det en fjäril kanske? Som det typ står Libero på? Ni vet vilken jag menar. 

Så detta är en kombination av dessa, dvs en prasslande leksak med massor av små lappar att pilla på. 


 Jag sydde ihop den av olika små stuvbitar jag hade hemma och den är ungefär 20x25cm om jag minns rätt. Har gett bort den så kan inte mäta. Det som prasslar inuti är en bit av påsen som havrefras ligger i. 

Bäbisen som fick den gick under smeknamnet Kräkan rätt länge i magen, när han var liten som en räka och hans mamma kräktes mycket. Så kändes passande att Kräkan skulle få en räka! Räkan tryckte jag när jag arbetstränade på Kajskjul 46 och det är också därifrån de gulliga djuren kommer. De har en konstnär som heter Miro Elgeholm gjort. 

Om någon blir sugen på att sy en egen och vill ha tydligare instruktioner så finns det här.

4 comments:

Immi said...

Tack för tipset på en himla trevlig present!
Immi

Anonymous said...

Vilken charmig bebis-present!

Ewa Svensson said...

Vilken charmig bebis-present!

Linnéa said...

Vilken fiffig present 😄