Wednesday, January 4, 2023

Nicks

Det är ett nytt år och jag avslutade 2022 med att lyckas få fram min symaskin ur flyttlådekaoset och faktiskt sy! Hittade alltså inte bara symaskinen utan även tråd, sax, måttband mm. Ett julmirakel om något kändes det som. 

Mönstret är Nicks dress från Closet Core och jag älskar den! Var osäker på om jag skulle tycka att resåren i midjan var obekväm, högsensitiv som jag är, men det funkar bra. har satt den väldigt löst vilket säkert inte är det mest smickrande men det skiter jag i, bekvämlighet är det viktigaste! 

Astrid tyckte den hade familjen Addams vibbar så hon gav sig själv uppgiften att vara Saken. 

Mönster: Nicks från Closet core
Storlek: 12
Ändringar: Höjde ringningen någon cm, kortade livet 3cm (borde kortat det mer). Kortade nedersta våden 8cm. La till fickor i sidorna. 
Tyg: svart viskos från Selfmade 

1 comment:

Linnéa said...

Vilken härlig klänningsmodell 😊