Tuesday, February 28, 2023

Med hopp om våren och livet

Jag har hopp om våren! Den här  vintern har varit så tung, även om flytten till 100% är positiv och jag älskar vår nya lägenhet så har det tagit mycket på mig. Och massa andra privata grejer och på jobbet mm. Men nu har vi flera helt tomma helger utan saker planerat i mars! SÅ SKÖNT. Då kan vi packa upp mer och kanske måla nån vägg. 

Här är en liten hög med saker som gör mig pepp. Sandalerna köpte jag en natt när jag vaknade klockan fyra med ångest och inte kunde somna om. Har ett par andra skor från Duckfeet så visste min storlek och har velat köpa ett par klassiska Fishermans sandals ett tag så känns ändå som ett bra köp (särskilt för att vara ett mitt i natten köp). 

+
Magväskan är samma som jag sytt förut, ett mönster från Stoff och Stil som jag fortfarande inte förstår helt men som jag syr lite efter eget huvud och slutresultatet blir i alla fall bra! Både tyg och dragkedja kommer från loppis. Är så förtjust i den randiga färgkombinationen med ljusblått och lila! 

Tyget som ligger underst på bilden är från Stoff och Stil och ska bli en klänning. Färgerna får mig på bra humör! 
 

1 comment:

Linnéa said...

Jag förstår mig inte heller på det där mönstret. Men det känns ganska typiskt för Selfmades mönster