Sunday, December 2, 2012

Advent


Vilken underbar adventsdag! Även om vi i Göteborg inte haft lika mycket snö som i Stockholm och norröver så var det en strålande iskall dag med massa vacker rimfrost. Vi åt adventsfrukost, tände ljus och åkte på julmarknad. 

Jag älskar julen och går all in med stjärnor, stakar, hyacinther, julbonader, apelsiner och till och med en krubba. Tyvärr fattas Jesusbarnet, så det ser mest ut som att det är ett gäng människor som gillar att knäböja och kolla på marken. 

Vardagsrummet har också blivit jul-pimpat, men lite mildare än köket. Den vita spröda julen eller den grafiskt svart-vita är inget för mig, jag vill att julen ska vara röd och mysig! 

8 comments:

ylva said...

Vilken fin bonad ! Blev kär i den. Ha en bra vecka

Maritas Maskor said...

Så fint du har gjort Clara!
Jag älskar också advent. Det är såå mysigt att tända alla ljusstakar!
Din tryckta julbonad är så fin!

Jo said...

Vad mysigt du har gjort det :)

Anonymous said...

Vad fint du har det. Ert köket påminner väldigt mycket om vårt, vi har också blå väggar, secondhand stolar, stringhyllor med gamla plåt burkar fyllda med kakor och annat gott, och en trasmatta på golvet, dock inte så julfint än, men det kommer bli. Det se verkligen jätte mysigt ut.

Anna Martina said...

Härligt med så mycket julmys hemma, julen är så mysig"

metamorphosis said...

Så mysigt ni har det!

Låter som att du skulle varit med på min runda på stan - här reade de ut jesusbarn för 6:-/styck ;)

Ananas said...

Ser riktigt mysigt ut :)

Tyg och otyg said...

Vad fint det är!
Samma tyg som i bonaden har jag också, fast min är mer som en paradhandduk med flera olika mönsterbårder på. Vet du något om den, när den är ifrån eller vem som formgivit?