Wednesday, July 11, 2018

I min stickväska

Just nu pågår någon slags skicka-vidare-utmaning på Instagram om att visa innehållet i sin stickväska. Så jag tänkte att jag kan visa innehållet i min här också! Förutom stickning har jag alltid min ros-portmonnä i modell större som rymmer alla tillbehör jag behöver. Den kommer från ByFlorin. 


  • Några strumpstickor (alltid bra att ha plus använder vanliga korta strumpstickor när jag stickar flätor)
  • En virknål
  • Washi tejp att använda om jag stickar diagram
  • Ett måttband
  • Lite restgarn att sätta över maskor på
  • En liten sax
  • Några pennor
  • Min fula men superpraktiska behållare för stickmarkörer och nålar


Den praktiska behållaren är min andra likadana, den första gick sönder. Jag minns inte nu exakt vart de går att köpa men jag tror den kommer från Etsy. Liknande kan också gå att hitta i fiske-affärer faktiskt! Där är de förmodligen bra mycket billigare än på Etsy. 


När jag åker bort packar jag också alltid med mitt egensydda Chiaogoo fodral med utbytbara stickor. Använder i stort sett bara Chiaogoo, de har blivit mina favoriter och det är mest praktiskt så. I fodralet ligger allt som hör till stickorna, kablar, stopp-ändar och grejerna man skruvar fast dem med. Har skrivit mer om hur jag sydde fodralet här

Alla fasta stickor (jag använder bara rundstickor, aldrig raka) ligger i ett annat fodral som jag inser att jag inte tagit kort på. Det får jag ta och göra! 

No comments: