Thursday, July 12, 2018

Wilma tote bag

Nu på sommaren har jag alltid ett behov av en stor väska/påse att slänga ner olika nödvändiga grejer i, typ badkläder, utflyktsgrejer osv. Själva väskan i sig får gärna ta liten plats, den ska mest fylla en uppsamlingsfunktion. Tidigare har jag sytt en Poolside tote från Noodlehead och det mönstret gillar jag mycket, men jag ville ha en ännu större väska som var mindre arbetad och stadig i sig. Valet blev Wilma tote bag från Lotta Jansdotters bok Everyday Style. 

Själva mönstret var väldigt irriterande att rita av ur boken för en och samma mönsterdel var uppdelad på olika sidor av samma papper. Fick alltså först rita av halva, sen vända på pappret och rita av andra halvan. Jag förstår att det är svårt att få plats med allt på ett sånt mönsterpapper men det här var för kasst tycker jag. I övrigt var väskan lätt att sy och tydliga instruktioner vad jag kommer ihåg i alla fall. 

Tyget är ett rätt så stadigt bomullstyg från Ikea. Det finns inga instruktioner för foder och det ville jag inte heller ha, men i och med det hoppade jag också över mellanlägg. Det står att man ska ha det men jag skulle störa mig jättemycket på en väska där hela insidan var mellanlägg. Nej tack till det, antingen lite lösare väska eller mellanlägg + foder. 

Jag är nöjd med min påsväska, den uppfyller precis de funktioner jag vill! Imorgon åker vi till Norrköping och då gissar jag att den får fylla funktionen "samla ihop alla smågrejer man kommer på ska med precis innan vi åker". 

Klänningen på bilden har jag skrivit ett inlägg om här och skorna är köpta förra året från märket Sweeks (får alltid frågor om dom). 

No comments: