Thursday, September 3, 2020

Juno

I juli ramlade jag över ett underbart sweatshirt tyg i modal på Jofotex i Söderköping. Kunde inte låta bli att köpa! Efter lite funderande på mönster bestämde jag mig för att testa Juno från Mönsterfabriken. Jag gillar deras mönster och även om det bara är en basic hoodie är det skönt med ett bra mönster. 

Jag har klantigt nog glömt bort att skriva upp vilken storlek jag använde. Antingen 96 eller 102, men inte en enda mönsterdel har jag skrivit det på. 

Eftersom jag är kort så kortade jag av tröjan lite på längden, ca 6-7cm tror jag det blev i slutändan. Kortade i flera omgångar så lite osäker. Ärmen gjorde jag smalare och kortade också av.



 Mönster: Juno från Mönsterfabriken
Storlek: 96 eller 102, minns inte och har inte skrivit upp
Ändringar: ärmen är smalare och har kortat både ärm och tröja. 
Tyg: Modal sweatshirt från Jofotex

No comments: