Monday, September 21, 2020

Lena

 

Fortsätter med sommarklänningar! Denna gång i ett tyg som jag förstått tagit slut i rasande hastighet på Skroten. Jag lyckades knipa ett par meter andra gången de fick in det och det är jag glad för! Älskar rött och rosa i kombination. Är glad att såna där regler som att rött och rosa inte får kombineras eller att bruna skor inte får bäras efter en viss tid på dagen osv anses vara förlegade. Dumma påhitt! Rött och rosa är ju fantastiskt ihop! 

Klänningen är en Lena dress från Ikatee. Jag sydde en grön variant förra sommaren och det var sommarens bästa plagg de där dagarna när temperaturen var olidligt hög. Är glad att det är höst och kallare temperaturer nu! 

Tänker att den kommer funka med kofta och strumpbyxor också. Har däremot inte riktigt hakat på trendern med t-shirt under klänning (än). Känns forfarande lite för mycket 90-tal på fel sätt för mig. Men jag tycker det är fint på andra, så det är väl en tidsfråga innan jag hakar på. Ofta tycker jag att jag undermedvetet förskjuter vad som är fult och fint? Ser man bara något tillräckligt länge och vänjer ögat vid det så blir det finare. Obs detta gäller absolut inte allting men vissa saker, och särskilt när det gäller trender.


Slänger in en selfie också 

Mönster: Lena dress från Ikatee
Storlek: 40
Ändringar: längd efter barnstorlek 12 år eftersom det stämmer med min egen längd
Tyg: vävd viskos från Skroten

No comments: