Tuesday, April 30, 2013

Fem år idag


Valborg 2008 hånglade jag upp den här chalmeristen. Han hade skadat benet och kunde inte vara med i cortegen - tur! Obs det är alltså jag på bilden, med längre och mörkare hår. 

Vi har gått på många maskerader. Här med Japan-tema. Vad små vi var! 

Sen flyttade vi till Madrid. 

Förlovade oss. Jag friade med det jag hade till hands - en bit garn.

Vi flyttade hem till Sverige igen. 


Sen tog Andreas hand om mig i nio månader när jag kräktes


Och nu är vi tre!

Andreas är en sån person som man tycker bättre och bättre om för varje dag (och då tyckte jag ändå väldigt mycket om honom från början :) ). På riktigt har jag aldrig träffat någon finare människa än honom! Visst är vi oense ibland och vill båda två ofta få rätt, men trots vaknätter och bajsblöjor älskar jag honom bara mer och mer. Om jag så hade letat med ljus och lykta hade jag inte kunnat hitta en bättre person att bilda familj med! 

12 comments:

Emmas dagar said...

Grattis!

Futu said...

Härligt!

Sjömans-Elin said...

Shit vad fint skrivet. Och illustrerat. Eftersom jag är en rätt macho tjej kommer jag inte erkänna att det kom en tår i ögat, så det så!

ylva said...

Ja den där långsamt växande kärleken är det nåt speciellt med :-)
Ps . Sagt det , kände jag mig plötsligt som 108 år ! Ds
Men jag menade varenda ord .

knitbyme said...

Grattis!

Saras pyssel said...

Grattis till era fem år! Underbart att det känns så rätt! Jag har snart varit tillsammans med min man i 12 år & kan fortfarande få en fladdrande/pirrande känsla i magen när jag tittar på honom. :-)

miastick said...

Fint! Stort grattis till er!

Paradiset Kaos said...

Grattis!!!

Manduzana stickar said...

Åh, vad härligt!

Helga said...

Så himla fint skrivet! Grattisgrattis :)

Clara said...

Åh Sjömans Elin vad glad jag blev över din kommentar! Den var extra fin :)

Blev himla glad över alla andra fina grattis hälsningar också, ni är bäst allihop!

Pixi said...

Blir så glad av alla dina vackra bilder på er och höra din kärleksförklaring, Vilken lycka ni har ! grattis i efterskott kraaaamar =)