Thursday, September 5, 2013

När det inte känns rätt

När det inte känns rätt är det ibland skönt att repa upp. Eller skicka tillbaka. Jag fyllde år i förra veckan, och gav mig själv garn i födelsedagspresent. Malabrigo sock som skulle bli en Vitamin D. Det är över 30 personer som stickat den koftan i Malabrigo sock, så jag trodde det var ett säkert kort.

När jag fick det blev jag förvånad över hur tunt det kändes, men tänkte att det kanske fyller ut. Stickade provlapp, blev nöjd, blötte provlappen, blev missnöjd. Och nu är det på väg tillbaka till Garnkorgen (två av tre härvor iaf, den jag nystat och provstickat i går ju inte att byta). Och det känns jättebra. Det är ett jättemjukt och gosigt garn och passar säkert jättebra till massa projekt, bara inte det jag tänkt mig.

2 comments:

Sara H said...

Den blev fin i Jittebug, lite lagom tungt utan att bli dunsigt :)
/Sara

Clara said...

Åh, jitterbug älskar jag ju! Varför har jag inte tänkt på det? Det ska det helt klart bli :)