Friday, April 17, 2015

Slanted Sleeven nummer 4 och en KAL

Jag har lagt upp till min fjärde Slanted Sleeven. Det är det koftmönstret som gett mig mina två absolut mest använda koftor (och en som blev flitigt använd men började noppa innan den ens fastnat på bild). Nu blir det en variant i mitt indigofärgade Chickadee! 

Mönstret är gjort av min favorit Ankestrick och trots att det är så enkelt så har den de där fina detaljerna som lyfter ett plagg, tex contiguous axeln inspirerad av italienska kavajer och den snygga kanten. Men helt lätt att förstå är det inte så jag tänkte att en Knit-A-Long var på sin plats. Den är öppen för alla med facebook och här kan den hittas! 

Och nej jag är på intet sätt sponsrad av Ankestrick, jag är bara oerhört förtjust i det här mönstret :)

3 comments:

Anonymous said...

Oj, hur har jag missat den koftan? Vilken fin axeldetalj. Det kommer bli ursnyggt med ditt fina garn.

Textil och sånt said...

Och vi som inte har Fecebook ser fram emot att se resultatet här. Du gör mig nyfiken!
Birgitta

Anonymous said...

Men ja, en anledning att repa upp ett projekt som bara irriterar och lägga upp till denna snygghet som jag hur som helst sugit på en evighet! Kul med koft-KAL:)