Wednesday, September 9, 2015

Art teacher dress


Jag har ett nytt favoritmönster till mig själv! Det kommer från Ottobre 5/2014 (finns att låna på bibliotek eller köpa på nätet, jag brukar köpa gamla Ottobre hos Symaskinsexperten men de finns på massor av ställen). Mönstret heter dessutom Art teacher dress vilket är ett namn jag gillar skarpt.

Det här är det som gör klänningen, fickorna! Så bra! Tyget är jag också väldigt förtjust i, det är en tjock svart courtelle jersey som jag fick köpa av en trevlig tjej i en sygrupp jag är med i.

Egentligen har den ärmar men jag är en varm person som gillar kortärmat så jag valde att bara förlänga holkärmen två centimeter och göra utan ärm. Den ska ha foder också men pga varm struntade jag i det och gjorde en nervikt kant istället bara. Helt perfekt klänning som funkar lika bra att skrota omkring i hemma som att göra saker i! Den här kommer jag sy fler av. 

Hunden på bilden är inte min, det är Ipa som är slöjdpodden-Karins hund. Hon tog bilderna så då fick Ipa vara med på bild han också :D.

7 comments:

Futu said...

Blir så sugen på att börja sy när jag ser dina inlägg!
När jag får låna tillbaka symaskinen från mamma ska jag nog ta tag i det!

Linnéa said...

Precis som föregående talare blir jag också väldigt sugen på att sy när jag ser dina alster. Det kanske är dags att plocka fram fram symaskinen och ta en tur till biblan för att leta efter lite mönster :)

Anonymous said...

Jättesnygg! Jag blir sugen att sy jag med.

Dödergök said...

Så jäkla perfekt. Och fint stylat!

Maria said...

Mysigt med en whippetkompis!

Elisabet :) said...

Perfekt modell. Funkar till det mesta tycks det mig. Och fickor! Det är konstigt att så många snygga kläder görs utan fickor. De är ju en nödvändighet i vardagen!!!

Anna-Karin said...

Snygg.Jag_gillar_oxå_namnet_på_mönstret_:-)