Thursday, October 4, 2018

Månstenslinne

Hittade de här helt bortglömda bilderna i datorn och fick lite sommarkänsla såhär i oktober! När jag sytt min Tea house dress i tyg från MeterMeter fick jag en bit tyg över som med nöd och näppe räckte till en Ogden Cami. Fick skarva på innerdelarna för att det skulle räcka. 

Jag har ju sytt flera såna här tidigare och fler lär det bli. Bra basplagg och det går inte åt särskilt mycket tyg. Den här är likadan som de tidigare, strl 8 och inga andra ändringar än att jag kortat axelbanden lite. 

Ryggen, får vara noga med vilken bh jag har under så den inte syns alltför mycket

Nöjd med mitt linne! Kanske kommer använda det även i vinter, men då med en tröja över förstås. Tyget är Moonstone petroleum från Atelier Brunette, via MeterMeter då :). 

1 comment:

Tove said...

Superfint! Har du målat prickarna på, precis som på denna: http://clarastickar.blogspot.com/2018/08/rosa.html

?

Snyggt iaf! :D