Sunday, October 14, 2018

Sovjetlila

Lite mer träningskläder, jag tränar 3-4ggr i veckan och svettas mycket så det behövs. Samma modeller som innan så inte så mycket nytt på den fronten. Men färgen är ny! Den här färgen har flera namn på engelska, taupe eller mauve, men vad heter den på svenska? Mullvad? När jag frågade på instagram fick jag flera förslag med det jag fastnade mest för var sovjetlila. Perfekt beskrivning! 

Detta set är i vanlig bomullstrikå med lite elastan i, det funkar fint för de mindre svettiga passen (jag är en person som svettas rejält men vissa pass är det mindre). Ger bra grepp mot bänken också med vanlig bomullstrikå på överdelen. 

Mönstren är Stride från Greenstyle creations, medium upptill och small i benen. Linnet är Inari tee dress men med nedflyttat ärmhål och ja uppenbarligen ingen ärm då. 

1 comment:

Efwa - Medea said...

Sovjetlila var ju ett kul namn. Taupe är väl typ mullvad, grå med lite lila inslag. Mauve är för mig som Malvablomman, lite svagt rosalila... eller nåt. Men som sagt, sovjetlila är ju ett fantastiskt ord. =D