Wednesday, October 31, 2018

Bas t-shirt no2

I förra veckan skrev jag om bas t-shirt no1 och nu är det dags för min andra variant. Denna är lite tightare än den förra och har en lite djupare urringning. 

Grunden är densamma som till den lösare varianten, dvs Rose från Sy! av Jenny Hellström. Den lösare var sydd i medium och denna är i small över axlarna och sen medium nertill över höfterna. Jag har också gjort urringningen djupare och rundare. Kanske att jag gör någon med ännu lite djupare ringning i framtiden!

Jag är jättenöjd! Såhär till ett par jeans kommer den inte mest till sin rätt, allra snyggast tycker jag den här modellen är till tex en kjol med hög midja. Men jag ville visa hela t-shirten så valde att fota den såhär. Även om det är svårt att öht visa hur något helsvart ser ut :). 

No comments: