Friday, December 7, 2018

Färgglad ylle i skogen

Senast tiden har jag varit så enormt trött. Först var jag sjuk i ca 3 veckor men även sen efter det har jag bara varit så TRÖTT. Även roliga grejer som att redigera bilder och blogga har liksom inte gått. Allt är en kamp typ. Och när jag är trött långa perioder blir jag alltid deppig för att det känns som att min utmattning aldrig blir bättre, trots att jag rent intellektuellt vet att det blir bättre men att det ibland blir dalar så känns det inte så. Allt känns piss. Det är ingen ursäkt för jag behöver inte ursäkta att jag inte bloggar (det är min blogg, jag gör som jag vill) men mer skönt att skriva av mig. 

För några veckor sen (innan det blev riktigt kallt) var vi i alla fall ute i skogen. Då passade jag på att fota ett par halvvantar jag stickat till Astrid. Egentligen har jag stickat tre stycken men ja hon har bara två händer (den tredje är som reserv) så den tredje är inte med på bild.  

De är stickade i Chickadee som är rester från min Loppa. Allt är färgat utav mig. Väldigt enkelt att sticka, jag la upp 32m på 3mm stickor, stickade 2:2 ribb i 32v. Sen satte jag av 8m på ett snöre för tumhålet, la upp 8m och stickade 19v till innan jag maskade av. Satte tillbaka tummens maskor, plockade upp 8m till och stickade några varv. En jäkla massa trådar att fästa men ett snabbt och roligt restgarnsprojekt! 

 Perfekt med halvvantar när man tex ska äta bulle i skogen. Den superfina regnbågsmössan har min kompis Katarina på Hagenhuset sytt, hon säljer såna mössor där så kolla in om ni vill köpa egna. Eller köp tyget av Kamilla! Gör lite kompisreklam :)


Gillar den här bilden, känns som en meme-bild. Är dock inge vidare bra på meme-texter (jag kan bild, inte text) men kanske skulle bildtexten kunna vara "När du ser att någon annan fått största bullen" :)

1 comment:

Cecilia N said...

Att sticka en reserv på en gång!
Fiffigt! (Erfaret ...)

Krya på dig!