Sunday, December 2, 2018

Zip up tray pouch


Jag har länge haft ögonen på det geniala mönstret Zip up tray pouch helt enkelt för att det är genialt. Ett pennfack som går att öppna upp så innehållet blir överskådligt! Nu när jag börjat med Bullet journaling (ska skriva mer om det sen) så behövde jag ett större pennfack så då blev det äntligen av att jag sydde en. Jag var dock inte beredd på hur STOR den skulle bli! På bilden ovan ligger min anteckningsbok i a5 storlek inuti, då förstår ni hur stor den är. Inget som bara slängs ner i handväskan, inte ens om ens handväska är en ryggsäck (vilket det oftast är för mig). Däremot är den jättebra att ha hemma när jag flyttar runt mina pennor mellan olika rum. Är sugen på att sy en till mindre, får se om jag orkar tänka ut hur vilka mått den ska ha. 

Såhär ser den ut ihopvikt. Jag ser nu att jag vikt ihop den fel, kortsidan ska vikas inåt så att det inte blir en utstickande flärp men jaja.
Tyget med de stora prickarna är egentligen en duk från HM home och det småprickiga tyget kommer från Afro art. 

Jag hade inte så kraftigt mellanlägg hemma som egentligen behövs så jag tog mitt allra tjockaste och körde dubbelt av det. Det är så tjockt att det är svårt att köra nålar genom även när jag använder det enkelt (lite gummikänsla på det), ändå var det i tunnaste laget med dubbelt! Behövs verkligen kraftigt stabiliserande mellanlägg för att inte sidorna ska kännas veka och vilja vika sig inåt. Något jag ska komma ihåg till nästa gång! 

3 comments:

Marita said...

Älskar verkligen att se på dina vackra och funktionella handarbeten, du är en stor inspirationskälla för mig! :)
Tack för din blogg.

Cecilia N said...

Jättesnitsig!
Men jag undrar om inte saker kan smita ut på gavlarna när det är stängt? Utan att ha varit i närheten irl känns det som att nån sorts kardborre eller nåt kunde täppa för den glipa som jag tror uppstår.

Handgjort av Vera said...

Snygg och smart förvaring! Ser fram emot ditt bullet journal inlägg, har också fastnat för det. Framförallt är det ju så kul att se vad alla andra hittar på!