Wednesday, April 22, 2020

Wiksten Wilder

Min lätta besatthet av vida klänningar fortsätter! Efter att jag sytt ett par stycken med Roscoe-hals bestämde jag mig för att testa hur överdelen till Wiksten shift skulle bli som klänning.

 Att det är en tältliknande modell är ju helt klart sanning. Många tänker nog att det inte är särskilt smickrande, men vet ni? Fuck smickrande! Det är så skönt att ha på sig och jag känner mig fin. En gång fick jag en kommentar om att jag såg kort ut i ett plagg, men jag är ju kort? Ser inget fel med det? 

Jag är så nöjd med den här klänningen! Älskar modellen och det är typ som att gå naken att ha den på sig. Senare ska jag skriva ett inlägg med bilder på hur jag gjorde v-ringning på Wiksten shift dress och måtten på delarna till kjolen. 

Tyget är ett duvblått viskostyg från Stoff och Stil, som jag egentligen köpt för att sy en klänning i inför ett bröllop vi skulle på. Det är såklart framflyttat, så jag passade på att testa den här idén med det tyget istället. 

Mönster: Wiksten shift dress
Storlek: 8
Ändringar: MÅNGA! Se separat inlägg, när det kommer länkar jag till det härifrån också. 
Tyg: vävd viskos från Stoff och Stil

2 comments:

Garnhumlan said...

Härlig klänning! Jag ser hur bekväm den är. Och jag gillar din kommentar om din längd. Varför ska vi försöka verka vara något vi inte är, i stället för att bejaka det vi är!

Anette said...

Så fin klänning. Överdelen passar perfekt. Du kan verkligen göra sköna saker. Äntligen får man se bekväma plagg som funkar.