Tuesday, April 21, 2020

Wilder goes Roscoe 3

Detta är min tredje och förmodligen sista Roscoe-Wilder. Jag snöar alltid in på en modell av klänningar och syr flera varianter, med lite variationer då. Och även om jag är fortsatt inne på mycket vidd så har jag nu gått vidare till en annan överdel. 

Skillnaden mellan denna och den svarta och den gula är att denna har överdel + kjol i två våder. De andra hade längre överdel och bara en våd i kjolen. Eller nu inser jag att jag kanske använder ordet våd fel? Jag menar alltså att kjolen är i två stycken, en övre och en undre. Finns kanske något annat ord för det. 

Tyget är en tunn blommig viskos från Stoff och Stil. Marinblå botten och creme-vita blommor. Tror det här kommet bli en favorit i sommar! Och för all del under andra årstider också, med strumpbyxor under tycker jag klänning funkar året om. 

Sydde en ficka i ena sidan. 

Mönster: Wilder gown som jag hackat så den mer liknar Roscoe upptill
Storlek: Large
Ändringar: ja, ändrade halsens ringning. Samma som på min svarta, finns att läsa här
Tyg: blommig vävd viskos från stoff och stil

No comments: