Thursday, April 30, 2020

Ett grått set

Eftersom jag är ett stort fan av bekväma kläder är jag självklart väldigt förtjust i mjukiskläder. Skulle säga att jag går i mjukiskläder ca 80% av min vakna tid (eftersom jag är sjukskriven så är det ungefär samma nu under corona som innan). Så då känns det extra najs med snygga mjukiskläder!

Tröjan är en Linden Sweatshirt som jag gjort slits i sidan på, inspirerad av Driftless cardigan. Precis som på min blå i linnetrikå har jag kortat den lite, ca 7cm tror jag. 

Byxorna är en blandning av Hudson pants och ett mönster från Stoff och Stil. Har gjort så mycket ändringar på dom att jag inte minns längre. 

Tyget är en bomullstrikå från Stoff och Stil. Faktiskt inte sweatshirt utan deras tunnare jersey med elastan. Jag ville ha ett mer somrigt mjukisset som inte var så varmt (vi har en varm lägenhet och jag är varm av mig). Det fanns ingen muddväv i samma grå nyans som tyget så jag har sytt precis alla delar i samma tyg. 

1 comment:

Lappedamen said...

Plaggene ser veldig behagelige ut. Man føler seg deilig avslappet i slike klær.