Saturday, May 8, 2021

Pepparkaksklänningen

Forsätter med rutigt och fortsätter med klänningar med mycket vidd. Det är allt jag vill ha på mig just nu! 

Mönstret är samma som jag sytt flera gånger tidigare, Wiksten shift dress hackat till v-ringat och med rynkade kjoldelar. Har skrivit mer om hur jag gjort här. Ända skillnaden den här gången är att jag sytt en storlek större än innan. Har gått upp lite i vikt och räknar med att gå upp lite till (inte gravid eller nåt sånt, bara hur livet ser ut just nu). Mina gamla wiksten passar forfarande men kan lika gärna sy en storlek större när jag syr nytt. 

Tyget är från Stoff och Stil och var lite av en chansning. Det har rätt mycket polyster i sig (38%) och jag som svettas lätt brukar undvika polyster. Men jag blev så otroligt förtjust i färgerna och rutorna så chansade och beställde. Och jag gillar känslan i tyget och än så länge känner jag mig inte svettig i det. 

Känner mig som en pepparkaka i den här klänningen!  
 

No comments: