Sunday, May 9, 2021

Teddy


Igår var vi och klättrade runt i bergen i Utby och jag premiäranvände min nya tröja. 


Den är i bomullsfleece! Eller teddy. Vet inte exakt skillnaden mellan teddy och fleece, i mina ögon är de rätt lika? Oavsett så är det väldigt mysigt. Jag har köpt det från Tygdrömmar och det är 80% bomull och 20% polyester. 

Mönstret är Juno från Mönsterfabriken. I julas hade de en julkalender med en add-on till Juno med den här typen av hals och med muddar med tumhål. Det finns att köpa nu för 50kr för alla som missade julkalendern. Jag sydde först muddar med tumhål men kom sen fram till att det inte var helt i min smak. Mysigt men för opraktiskt. Jag har hellre separata halvvantar om jag vill vara varm om händerna. 

Astrid blev otroligt förtjust i tyget så hon fick en väst i resterna. Har lovat att sy en tröja till henne i samma sorts tyg men en annan färg. Och då med muddar med tumhål! Som tur är kan hon ha minsta storleken i Juno så när vi bestämt färg så får det bli en sån till henne! 
 

No comments: