Wednesday, May 26, 2021

Bucket hats

Gav det här med Buckets hat en chans till. Förra året sydde jag en som jag kände mig som en blandning av ett dagisbarn och en gammal tant i. Men det är ju en så praktisk hatt! Går att ha i väskan när jag cyklar och skyddar både nacke och ansikte. Jag bränner mig så fort solen visar sig så behöver solskydd.

Det här är den jag blev mest nöjd med. Båda dessa är sydda är Sorrento bucket hat från Elbe textiles (det var gratis innan men kostar ca 15kr nu) men den här varianten har jag kortat brättet 2cm på. Tycker det blev bättre? Inte lika bra solskydd förstås men lättare att bära. 

Tyget till denna är jag så förtjust i. Det kommer från de tyger jag fick av Anna-Gerd och jag vet inget om ursprunget, men det känns 90-tal på ett bra grafiskt sätt. Tror att den här kommer bli flitigt använd i sommar! Den gröna får nog Astrid, vi har nästan samma storlek på huvudet nu och kan dela hattar. 

No comments: